لیزر درمانی بواسیر یا همورئید

درمان بواسیر با لیزر

لیزر درمانی بواسیر یا همورئید

درمان بواسیر با لیزر

درمان بواسیر یا هموروئید با لیزر یک روش تکمیلی برای درمان انواع بواسیرهاست.

  • ۰
  • ۰

سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران جوان در قسمت کلینیک آنلاین مطرح کرده‌اند، عضو انجمن متخصصان گوارش و کبد ایران پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ پاسخ سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت «کلینیک آنلاین» مطرح کرده بودند، منتشر شد.


شما هم می‌توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران و طرح سوالات خود، پاسخ را از پزشکان مربوطه دریافت کنید.

پاسخ  سوالات شما در زمینه «بواسیر» را سیدمحمد صادق غفوری عضو انجمن متخصصان گوارش و کبد ایران   پاسخ داده است.

سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران جوان در قسمت کلینیک آنلاین مطرح کرده‌اند، عضو انجمن متخصصان گوارش و کبد ایران پاسخ داد.


به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ پاسخ سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت «کلینیک آنلاین» مطرح کرده بودند، منتشر شد.

شما هم می‌توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران و طرح سوالات خود، پاسخ را از پزشکان مربوطه دریافت کنید.

پاسخ  سوالات شما در زمینه «بواسیر» را سیدمحمد صادق غفوری عضو انجمن متخصصان گوارش و کبد ایران و مرکز درمان بواسیر پاسخ داده است.

سوال: بعد از زایمانم زایده‌ای از مقعدم بیرون زده است که هنگام اجابت مزاج درد فراوانی دارد و حتی پاهایم بی حس و خارش شدید دارد؛ در ضمن یبوست شدید دارم و اجابت مزاجم با دست انجام می‌شود راهکار چیست؟

جواب: یکی از مشکلات بعد از زایمان بخصوص زایمان طبیعی، هموروئید یا بواسیر است که به صورت درد هنگام اجابت مزاج، سوزش و خارش خود را نشان می‌دهد؛ بیمار باید مصرف مایعات و سبزیجات را به مقدار کافی مصرف کند تا از یبوست و تشدید درد جلوگیری شود همچنین از پماد‌های مقعدی آنتی هموروئید جهت تسکین درد می‌توان استفاده کرد.


سوال: پنج سال پیش به علت یبوست، شقاق پیدا کردم و درد شدید داشتم، نزد دکتر عمومی رفتم‌ که پمادی برایم تجویز کرد و در بتادین نشستم،  چند هفته‌ای اینکار را انجام دادم، ولی خوب نشدم البته دیگه درد نداشتم، ولی از آن زمان به بعد دور تا دور مقعدم ورم دارد و بعضی وقت‌ها خونریزی شدید دارم درمان آن چگونه است؟

جواب: در مواردی شقاق نشانه‌ای از بیماری التهابی روده است؛ لذا توصیه می‌شود در صورت ادامه خونریزی با مراجعه به متخصص داخلی و یا فوق تخصص گوارش و معاینه دقیق در صورت لزوم سیگموئیدوسکوپی جهت رویت قسمت انتهایی روده بزرگ انجام شود.


آیا بواسیر نیاز به عمل دارد؟

سوال: هنگام اجابت مزاج دچار خونریزی می‌شوم، آیا باید عمل کنم؟


جواب: نه لزوما ابتدا باید معاینه شوید، سپس اقدامات بعدی (تشخیصی و یا درمانی) انجام شود.


سوال: هر از چند گاهی در کنار مقعدم دانه‌ای مانند جوش می زند که کمی درد دارد، اما بعد از مدتی این دانه برطرف می‌شود، این دانه هر ماه حداقل یکی دو بار اطراف مقعد ظاهر  و سپس برطرف می‌شود، آیا این بیماری بواسیر است؟

جواب: در بسیاری موارد هموروئید (بواسیر) درجه ۴ بصورت توده‌ای‌دردناک کنار مقعد خود را نشان می‌دهد؛ در صورت دردناک بودن از دستکاری آن پرهیز کنید و حتما معاینه شوید.


سوال: چند سالی است که اطراف معقدام بیرون زده است  و موقع اجابت مزاج حسی ندارم و باید با دست خارج شود که  سوزش و خارش هم دارد، علت آن چیست؟

جواب: در مواردی به دنبال ایجاد زخم‌های متعدد اطراف مقعد، توده‌ای به نام skin tag بروز‌ می‌کند که باید پزشک آن را تشخیص دهد و درصورت ایجاد مزاحمت برای بیمار درمان شود.


آیا خارش در ناحیه مقعد نشانه بواسیر است؟

سوال: حدود ۸ ماه است که همیشه بعد از دستشویی حدود ۷ ساعت سوزش و خارش خفیفی دارم، بعد ۷ ساعت خوب می‌شوم و هیچ مشکلی ندارم تا نوبت بعدی که دستشویی میروم، علت آن چیست؟

جواب: التهاب قسمت انتهایی روده بزرگ و مقعد موجب ایجاد این علائم می‌شود که در صورت ایجاد زخم به آن شقاق می‌گویند، از مصرف ادویه جات به مقدار زیاد و به خصوص فلفل پرهیز شود حتما از نشستن به مدت طولانی و فشار به مقعد جلوگیری شود.


شقاق و راه درمان آن چیست؟

سوال: عمل شقاق انجام داده‌ام گا‌هی درد و سوزش خیلی خفیف دارم، آیا تغذیه در ایجاد این درد تاثیر دارد؟  آیا درمان با لیزر امکان دارد؟  آیا نیاز به مراجعه به پزشک است؟

جواب: بله حتما نیاز به مراجعه مجدد به پزشک و معاینه دارید؛ غذا‌هایی که سبب ایجاد یبوست می‌شوند، این علائم را تشدید می‌کنند، در صورت عود درمان شقاق با لیزر یکی از راه‌های پیشنهادی است.


سوال: آیا زائده گوشتی که از مقعد بیرون می‌زند، ولی هیچ درد و خونریزی ندارد، بواسیر است؟

جواب: یکی از تشخیص‌ها بواسیر است؛ در مواردی به دنبال ایجاد زخم‌های متعدد اطراف مقعد، توده‌ای به نام skin tag بروز‌ می‌کند که باید توسط پزشک تشخیص داده شود اگر برای بیمار مزاحمت ایجاد شود نیاز به درمان دارد.


احساس خارش ناشی از بواسیر

سوال: ۵۰ ساله هستم و چند سالی است که به راحتی اجابت مزاج ندارم، اکثر اوقات عمل دفع همراه با خونریزی شدید دارم، خونریزی‌های هنگام دفع اجابت مزاج امانم  را بریده است و احساس خارش شدید در ناحیه مقعد دارم چگونه آن را درمان کنم؟

جواب: با توجه به شرح حال، حتما باید به پزشک گوارش مراجعه کنید و ضمن انجام معاینه دقیق، آزمایش‌های مربوطه و نیز در صورت لزوم کولونوسکوپی انجام شود.


سوال: چند سالی است هموروئید نوع ۲ دارم و زمانی که از پماد‌های ضد هموروئید استفاده می‌کنم تا یک یا ۲ روز خوب هستم اما  بعد مجدد به حالت اولیه برمی‌گردد، چه کار باید انجام دهم؟

جواب: در موارد عود هموروئید، رعایت رژیم غذایی بسیار مهم است؛ مایعات به مقدار زیاد استفاده کنید،  از مصرف موادی چون فلفل، ترشی و مواد سرخ کردنی پرهیز کنید چرا که به جلوگیری از عود آن کمک می‌کند، همچنین در صورت نشستن به مدت طولانی از رینگ‌های مخصوص استفاده شود.


سوال:  آیا برای درمان ترومبوزه خارجی زالو درمانی را صحیح می‌دانید؟

جواب: با توجه به عوارض احتمالی این روش توصیه نمی‌شود.

سوال: به مدت 2 هفته است که در کنار معقد خود زائده جوش مانند ایجاد شده است، در ابتدا کمی درد داشت، ولی الان درد برطرف  و زائده هم کوچک شده است، آیا راه درمان دیگری دارد؟

جواب: در مواردی هموروئید به صورت زائده‌ای جوش مانند از کنار مقعد بیرون می‌زند که همراه با درد و خارش است، در اکثر موارد روش های درمان بواسیر با کمترین زمان با رعایت رژیم غذایی و پرهیز از نشستن طولانی این مورد خودبخود بهبود می‌یابد.


سوال: چند سالی است که در بعضی مواقع درد مزاج دارم و بعضی مواقع مقعدم خونی می‌شود؛ الان همه زائده‌های کنار معقد بیرون زده است، باید برای درمان آن چه کار کنم؟

جواب: حتما جهت معاینه به پرشک مراجعه کنید و جهت تسکین درد از نشستن در تشت آب گرم و پماد‌های آتنی هموروئید می‌توان استفاده کرد. توجه داشته باشید که یبوست سبب تشدید علائم می‌شود.


سوال: حدود 2 ماه پیش بعد از اینکه یک بار هنگام دستشویی با درد مواجه شدم فهمیدم یک زائده کوچیک که همون بواسیر است، از بدنم بیرون زده است، آیا امکان معالجه با دارو وجود دارد؟

جواب: بله حتما،  جهت معاینه به پزشک مراجعه کنید و جهت تسکین درد از نشستن در تشت آب گرم و پماد‌های آتنی هموروئید می‌توان استفاده کرد. توجه داشته باشید که یبوست سبب تشدید علایم می‌شود.


علت تنبلی روده چیست؟

سوال: من تنبلی روده دارم وحتی با رعایت غذایی و ورزش باز این مشکل وجود دارد و این تنبلی روده منجر یه یبوست می‌شود و به سختی دفع صورت می‌گیرد، باید برای درمان چه کار کرد؟


جواب: با مراجعه به پزشک گوارش در صورت نیاز نوار عضله مقعد انجام شود تا علت تنبلی روده تشخیص داده شود و درمان‌ بواسیر لازم صورت گیرد.


سوال: به مدت یک سال و نیم است که زمان دستشویی درد و سوزش زیادی دارم؛ موقع دستشویی حس درد شدید دارم که یک گوشت اضافه آورده است، خونریزی شفاف هم دارم، آیا نیازی به جراحی است؟


جواب: با توجه به شرح حال، دچار زخم مقعد یا شقاق شده‌اید؛ حتما به پزشک مراجعه کنید، در بسیاری از موارد بدون انجام جراحی، این بیماری درمان می‌شود.


ارتباط بارداری با بروز بواسیر

سوال: خانمی ۳۹ ساله هستم که زمان زایمانم نزدیک است، زائده گوشتی در مقعدم دارم، درد و خون ریزی ندارم، آیا برای زایمان ایراد ندارد؟، برای درمان چه کار باید انجام دهم؟

جواب: یکی از مشکلات هنگام بارداری و بعد از زایمان به خصوص زایمان طبیعی، هموروئید یا بواسیر و نیز skin tag است که بصورت توده بیرون زده از مقعد خود را نشان می‌دهد؛ بیمار باید مصرف مایعات و سبزیجات به مقدار کافی داشته باشد تا از یبوست و تشدید درد آن جلوگیری شود همچنین در صورت درد، از پماد‌های مقعدی آنتی هموروئید جهت تسکین درد می‌توان استفاده کرد.


سوال: چندین سال است که زمان اجابت مزاج یک زائده از درون مقعدم بیرون می‌زند، ولی درد ندارد، ولی گا‌هی منجر به یبوست می‌شود، برای درمان آن چه کار کنم؟

جواب: یکی از تشخیص‌ها بواسیر است، در مواردی بدنبال ایجاد زخم‌های متعدد اطراف مقعد، توده‌ای به نام skin tag بروز‌ می‌کند که باید توسط پزشک تشخیص داده شود،  مصرف مایعات فراوان و پرهیز از ایجاد یبوست در بهبود این علامت کمک کننده است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی